fredag 26 september 2014

Bring it on...

...nu är vi inom tryggt avstånd från vårt hem. Ingen utomskärssegling återstår vilket både är skönt och lite sorgligt. Jag älskar verkligen vågor som dom vi hade på Nordsjön och efter stormen i tisdags. Jag skulle gärna åkt på förmiddagen när vågorna var ännu högre men Magnus var så klen att jag inte ens föreslog det. Sådana vågor kommer vi inte träffa på mer i år för nu är det massor av öar och fastland i vägen.
Trosa är en söt liten stad men jag fick en lite dyster bild av staden så här off season. Det mesta är stängt, blött och grått. Vi får väl segla tillbaks något år på sommaren så staden får visa sig från den bästa sidan.
Nu vet vi att vi kommer att kunna komma hem till Uppsala senast på måndag. Troligtvis blir det på måndag och då har vi ett delikat problem att lösa. I vår bostadsrättsföreing har man passat på att byta lås när vi varit borta så vi tror inte vi kommer in hemma. Det första vi ska göra är alltså att åka till låsfirman och hämta ut nycklar.
Sedan ska vi plocka ut kläderna ur skåpen. Med kylan kom nämligen kondensen och våra kläder riskerar att mögla i skåpen där vi inte isolerat mot skarndäck. Tvättsäcken är också omfattande så det lär ta någon vecka att få allt rent.
Mamma har redan ringt och hört vilken tid vi kommer hem - hon känner sig yr och vill ha ett snabbt besök, gärna av en fé med trollspö.
Och så är det jobbet som just nu känns så avlägset fast jag vet att det kommer bli kul att komma tillbaka, träffa alla jobbarkompisar och patienter och inte minst återse mitt arbetsrum som jag boade in mig ordentligt i innan semestern.
Ja ni hör, vi är inte utan uppgifter i framtiden.
Och på helgerna seglar vi som vanligt i ett par månader till innan vi funderar på upptagning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar