tisdag 9 september 2014

Slö dag med mycket vind

I dag har vi inte gjort många knop. Själv lade jag mig efter en halvaktiv förmiddag på soffan med en huvudvärk från helvetet. Magnus har uppvaktat mig med den äran med köttfärsbiffar med kantareller och nu är det ganska ok.
Vinden har blåst på rätt hårt hela dagen men verkar ta i lite till nu på kvällen. Riktningen är fortfarande VSV så vi ligger tryggt bakom pirarmarna även om sjön göt sina försöka att kasta sig över. Själv har jag helt frivilligt kastat mig i sjön tre gånger i dag. Det är ca 18 grader och i solen är det varmt fastv vinden är kylig. Allt detta för att få bukt med huvudvärken som jag tror att kantarellerna till sist tog knäcken på. Något så gott måste ju föra gott med sig också.

Nu hoppas vi att väderspåmännen har rätt i att vinden ska mojna något mot sennatten och också vrida mot nv. Vi har satt klockan på 6 för att se om det är den bra dag att fara hem till Sverige på.
På sö 14 september ska vi få gäster ombord och då bör vi vara i krokarna av Hanöbukten.
Det var två månader sedan vi lämnade Sverige och vissa saker har vi saknat. Bra kattsand tex
Och bra internet. Men mest har vi trivts där vi varit,och hemlängtan är inte särskilt utmärkande. Vi har det vi behöver ombord.

Slutvammlat för idag, får se om nästa inlägg kommer från hemlandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar